20 September, 2010

dialog-dialog kelakar dari filem2 P RAMLEE..

SUDIN : Wak .. ..Nah… lain kali kalau kita orang minum kat sini janganla minta duit.. kira saja tak bolehka ?

WAK : Hee.. Hee… kira saja ya ? Ini kedah kopi kau ingat bapak engkau pusingkan aku ye ?

SUDIN : Bapak kau jangan sebut yee!! Main-main kasar ..sekali aku cekik … gigi wak mana ?.. pergi bikin la ..
                                                     ______________________________

SUDIN : Makcik.. Makcik !!.. encik !!.. Encik ni cakap.. PakMat …wroooooooo ruhhhhhh kelepok.. kecepar ..


pon pon pon… Belanggar !!! motokar..

MAKCIK : Pak Mat kau selalu begitu .. naik basikal.. tak pernah naik motokar ..

SUDIN : (Nada Geram)… Pak Mat Tempe Belanggar dengan motokarrrrrRRRR...

                                                    _______________________________
P. BECA : Ini 5 sen.. tak cukup.. mana lagi 5 sen ?


AJIS : Apa pasal tak cukup ?

P. BECA :  Janji 30 sen.. baru dapat 25 sen.. lagi 5 sen ?

AJIS :  Dia orang duduk first class .. saya duduk second class… second class bayar separuh bayaran..

P. BECA :  Jangan begitu .. first class baik .. second class baik .. sama juga sampai .. saya penat berkayuh..

AJIS :  Sampai tu memang sampai.. tiggal lagi azab saya yang tanggung lebih.. dia orang duduk atas tilam

saya duduk atas papan.. sampai naik kematu punggung saya wak... lain kali taruh tilam saya kasi 10sen.

P. BECA Apa la punya orang .. kalau tiga lagi macam kau orang terpaksa kami bikin Union.

                                                      ________________________________

DOL :  Oi budak, kalau sekali lagi aja aku lihat kau bercakap dengan Salmah, aku pecahkan muka kau !!


RAMLEE :  Apa kau pikir muka aku cawan ka ?

DOL :  Eh .. loyar buruk pulak budak ni… aaaa.. kalau kau mau tahu ini dia Sarip Dol, Samseng kampung

Dusun.. tau !!

RAMLEE :  Ooo.. Sarip Dol Yaa… Aaa.. Kalau kau mau tahu.. ini dia Abang Ramli.. Samseng dalam kampung ini ..

kampung.. kampung.. Kampung apa mah ?

SALMAH Entah ..

RAMLEE :  Kampung Entah .. tapi samseng macam kau jugak …



                                               __________________________________

RAMLEE :  Yehh… taik punya pasal pun mau gaduh ka.. pergi cuci sudah hilang la.. pergi tidur.. ?


AYA Dia banyak degil encikk… dia punya kepala batu besar ada duduk …dia tak boleh dengar saya cakap encik..

2 comments:

aTy _faRed~ berkata... [Reply to comment]

paLIng suker giler2 dialog sudin ngan makcik tu pasaL pak mat tempe..hahhaha..setiap kali pon mesti tegelak besar....huhu

m0shi berkata... [Reply to comment]

hahahaa..
8/10 rakyat malaysia suke P.ramlee..
kalau anda x ske maknenye anda adalah antara 2/10 yang x minat P.RAMLEE..
hhaha..

Catat Ulasan

anda juga meminati

Related Posts with Thumbnails